Tip 2: Weet je dat je met voeding je hormonen en daarmee je gezondheid kunt beïnvloeden?

We leven in een tijd waarin steeds meer mensen hormonale klachten of ziektes krijgen, vaak al op jonge leeftijd. Door te letten op voeding, leefstijl en milieu kunnen we onze hormonen wel degelijk in de watten leggen en daarmee de kans op klachten en ziektes verkleinen. Natuurlijk zijn niet alle hormoonverstorende oorzaken te beïnvloeden door voeding en leefstijl, maar daar waar het wel kan, is dat een grote winst toch?

Om vandaag al een begin te maken met iets waarmee je je gezondheid enorm kunt verbeteren kun je dagelijks een groene smoothie maken. Een groene smoothie is de beste aanvulling op je huidige voedingspatroon en bovendien erg makkelijk te integreren. Door dagelijks een groene smoothie zul je meer vitamines en mineralen binnenkrijgen waardoor honderden stofwisselingsprocessen die constant in je lichaam plaatsvinden verbeteren en hierdoor komt je hormoonhuishouding beter in balans, verbetert de pH-waarde van je bloed en wordt je lichaam al op korte termijn een heel stuk gezonder.

Op internet zijn veel recepten voor groene smoothies te vinden. Probeer er niet teveel fruit in te doen vanwege de fruitsuikers die, ondanks dat fruit gezond is, wel invloed hebben op je suikerspiegel. Gebruik het liefste maar 1 stuk zoet fruit zoals bijvoorbeeld een banaan, en daarnaast zuur fruit zoals bijvoorbeeld kiwi en blauwe bessen in combinatie met groene bladgroenten zoals andijvie, spinazie, paksoi, sla enz. Doe ook een schepje kokosvet (die niet ongeurde) in je groene smoothie. Dit stabiliseert je suikerspiegel nog meer!

Wil je dat het meer vult/verzadigt? Doe er dan wat hennepzaad (eiwit) bij.

Drink smakelijk!

Pin It on Pinterest